Friday, December 2, 2011

no title

Assalamualaikum. . . 
subhanallah and alhamdulillah masih diberi peluang untuk bernafas di muka bumi Allah ini 


hari minggu yang mendamaikan. , setelah seminggu aku ngan kawan2 berhempas pulas menyiapkan assignment . . 
dalam minggu nie jugak aku diuji dengan pelbagai dugaan. .  
Ya Allah terima kasih kerana kau tempat aku mengadu segala masalah .


tak tau nak tulis camne. . 
sedih kan . bila teringat dosa-dosa yang kita buat tanpa kita sdar. .
rasa diri ini terlalu kerdil sangat di hadapan Allah . .
aku sendiri banyak kelemahannya. . insyaallah aku akan perbaiki kelemahan diri ini .
bersyukur sangat aku ditempatkan di bumi Kelantan ini. . 
semoga aku temui sinar baru untuk aku perbaiki diri ini . 
walaupun banyak dugaan yang aku kena tempuh. itu dah mnjadi sebahagian dr diri kita sebagai hamba Allah yang tidak terlepas dari segala ujian-Nya. . 
hanya terpulang pada diri kita untuk menerima dengan penuh redha.


bila umur da meningkat dewasa nie. aku terfikir, sebagai anak sulung banyak tanggungjawab yang aku kena laksanakan. aku ingin bahagiakan kedua ibu bapaku. .
sesungguhnya mereka telah banyak berkorban untuk aku. aku tak nak hampakan harapan mereka . tapi, hidup di universiti nie penuh cabaran . aku kena kuatkan semangat dan tingkatkan usaha . kawan-kawan kat sini banyak tolong and support aku. .
bila da nak cecah 20 tahun nie . . memang akan terfikir soal jodoh jugak. siapalah jodoh aku nanti kan. tapi tu sume Allah yang tahu. kita hanya mampu berdoa supaya dijodohkan dengan orang yang baik dan boleh bimbing untuk terus berada di jalan yang diredhai Allah.
KEUTAMAANNYA disini adalah belajar. . 



“The future depends on what we do in the present.” – Mahatma Gandhi


hari nie aku rasa sedih sangat . aku risau nak dekat final exam da ni. 
maaf klu entry ni panjang sangat .

No comments:

Post a Comment