Tuesday, August 9, 2011

roti john...roti john

jom ! kita bukak kedai dah kul 4.oo da nie..hehehe nie la rutin aku ngan geng aku bila bulan puasa nie .
kami buzy berniaga. bile berbuka pon kat gerai .. 
yg paling syok ! ''PENGALAMAN ''.

siapa kata berniaga tu susah. tak sebenarnye kalau datang dgn usaha yg lebih.
mula-mula memei la . sebab modal banyak nak kluarkan.
tapi bile dah dapat untung. ALHAMDULILLAH KE HARDAT ILAHI . 
penat tu memang la kan. mana ada kerja x penat lam dunia nie. 
tido berlebihan pun badan leh jadi penat . 

sape setuju angkat tangan macam saya ! HAHAHA
1st day berniaga. agak cuak giler2 la. sampai sume barang bile pegang je nak jatuh. hehehe
gelabah punye pasal. api kat dapur pon sampai susah nak hidupkan. 
ni kan pulak masa 1st customer datang. gelabah cari duit tukar.
macam-macam hal sbenanye belaku. klakar pon ade bile ingat balik.

1st day je da ramai pelanggan beratur. maybe sebab beliau sekalian mau mencuba ROTI JOHN kite org kot. hehe.. saya la paling cuak bile die org perhati je saya sediakan roti john.
my uda pulak lagi la kan, sebab die chef nye. hehe..tapi nampak rileks sikit ucu aku. die tukang potong roti and wat preparation tuk sagat menyagat sayur nih.

time hari pertama jugakla ramai family aku telefon bertalu - talu. 
ish! den tengah meniaga nie. mana sempat nak borak-borak. haha

serius sakit pinggang & belakang aku . 4 jam berdiri dan x duduk langsung. kes x bawak kerusi.
kalau bawak pon mana la sempat nak duduk. customer tengah berderet .

jom tengok gambar roti john yg kami hasilkan :)

 RM 4.00 satu.

semangat 1 Malaysia !


 credit to : sape yg snap gambar kami . hehehe.

kalau rajin saya upload gambar lagi ye, hehehe......dan x lupe jugak saya sambung story lagi.
banyak lagi story mau kongsi. hahaha


1 comment: