Thursday, August 18, 2011

Syukur ke Hadrat Ilahi



Alhamdulillah. . . 
hari nie aku masih bernafas di bumi Allah S.W.T, 
Hari nie jugak da masuk 19 ramadhan umat islam berpuasa...


SYUKUR sangat-sangat. semalam aku nyaris eksiden sbenanye, kat selekoh jalan kg. Kemin.
Ya Allah. .  masalahnye bukan salah aku. salah budak motor lelaki yang potong aku time selekoh.
lepas tu kereta kat lorong sebelah sampai. . . motor tu selamba je himpit aku. kalau la aku x ngelak. x tau la kan..
konperm aku sekali terbabit dgn pelanggaran tu. da dekat sangat. nasib baik jugak kereta kat lorong sebelah tu tak laju. sempat brek kot .


Uda cakap , kalau die yang bawak kereta time tu mmg kejar je dak motor tu & cakap 
" DA TAK NAK RAYA SANGAT KE???? "


aku sabar je la. . . memang dugaan. 
malam tadi story kat abah, abah cakap budak tu mesti nampak pempuan yang bawak . tambah2 lagi ade sticker P. tu yg sesuka hati potong. die x tau kadang ade jugak pempuan yang cekap bawak kereta . 


aku memei setuju la cakap abah. . ingat aku x reti ke bawak kereta. sticker P tu sebab nak elak saman dr JPJ. lesen P aku x abis lagi. hish ! ( serius geram )
Ya Allah. . . syukur x de pape semalam. 
yela sikap manusia kan, tu semua kadang boleh jadi penyebab. . . kalau boleh elakkan la dari benda yang x elok ni. bertimbang rasa la . . . 

1 comment: