Wednesday, December 19, 2012

my weekend at kampung :)

alhamdulillah... dapat jugak jumpa parents and kengkawan time kasa kat kampung ..
dapat seat belakang dalam sekali tau.ini gara-gara beli tiket last minit.. hehehehe..tapi disebabkan semangat nak balik umah berkobar-kobar, tahan aje la... err pening nya kepala ..
aku sampai umah dalam kul 8.pg dengan perut bekeroncong nye.. huhu LAPAR !! .. abah cakap makan kat rumah je la. ok fineee..  sampai je jelebu.. beli makanan kat anggerik maggie goreng plus ayam RM3.50.. beza sungguh dengan kelantan yang hanya RM 2.00 jee..

makan punya makan.. lena la sekejap.. miss my pillow ngan bantal spongebob !! ..

petang tu member meseg ...agak-agak nak makan durian. meh lerr singgah umah. HEHEHE..
yippeee.. !! gi umah member jap . makan durian baru gugur .. cik nor pon terkejut ade balik mira. .bila sampainye. ? HEE.. baru sampai pagi td :)
aku tnya mana buah rambutannya?... nampak bes je kat pokok tu ..pastu, cik abe ni tolong la petikkan buah rambutan.. dah la baru pas hujan..tebing licin pulak tuh.. nasib bek die tak jatuh . .huhuhu

cehh.! statement poyo dia " tu la gunanya KEKUDA yang kuat " ...

dengan berbekalkan 3 biji durian and seplastik rambutan.. aku pon bawak balik umah.. abis bau durian WAJA bapak kuh...

malam nye pulak pas maghrib.. bersiap nak gi join catering kat umah cik gee kat atas bukit.. dah la baju kurung tak bawak balik..guna jela baju kurung yang ada dlm almari. .baju kurung moden tu baru sekali je pakai kot. hehehe... masa kat umah kenduri tuh .. duduk bawak umah. incharge cedok2 lauk. . hehe.. sempat lagi amik doorgift yang tuan rumah kasi.. aku ngan kak tirah amik bahagian kanak2 nye. hehehe..dapat gula-gula..

TIME MASA DAH SETTLE and nak balik.. tuan rumah panggil minum.. minum ngan family die orang. .riuh rendah. macam2 cerita ada.. yang cik abe ni g gatai mulut cakap nak makan durian. . skali tuan rumah bawak seTROLI durian. . huhu.. pastu kita org bg alasan nak balik. .bawak la durian yang die nak tuh.. baik punya PLAN kan..

sampai je umah cik nor.. SESI MEMBASUH pinggan mangkuk.. err.. masalah utama aku klu pakai kain smbil basuh pnggan ni..habis basah kain.. yang kak tirah dah macam MAK JEMAH .. singkap kain. hehehe...target kul 12 mesti da siap basuh.. tersasar pulak target 12.15 baru siap semuanya.. BALIK dengan kepenatan.. tapi best perot penuh. . bnyk sangat makan time kenduri tuh..

Agenda hari kedua adalah melawat atok ngan sepupu :) hehehe.. riuh rendah umah.. dengan anak-anak paklang.. aku kena BULI dengan ifan.. ish2x!.. layan perangai die.. nyanyi LAT TALI LAT LALI TAMPELUNG .. die suh wat susu tapi tak nak banyak susu.. nak minum susu dalam cawan la sebab nak cicah biskut.. sabor je la..tgh hari tu masak sambal udang, kes nak rasa sangat habis muka aku naik merah-merah, err gatal pulak tuh... pastu  habis aku kerjakan rambutan atok pulak ..

budak 2 orang yang nakal :)

bila petang.. aku decide nak kuar ikot abe popot gi amik dak kursus kat PD. . ajak kak tirah skali. . kak tirah patotnye kena potong bawang, tp kena culik ngan kite org bwk g PD . hehehe... yang si abe ni hp nye abis bateri. guna hp sony aku jap . punya la confident meseg 1 num ni ckp kte org da OTW .. kat highway dah.. bile  sampai PD, aku kol la num tuh..asal die letak.?? ishh..dak ni x nak balik ke? time tu memang CONFIDENT giler yg tu num Shira..rupa-rupanya tu num hp KAK TIRAH. . errr, patot la die letak.. die pon satu , senyap jee.. last2 dpt gak num Shira yang sebetulnya.. jemput die org then gi makan KFC .. 

insiden DI KFC. . banjir pulak kat dalam KFC. hehehehe... punya la kehausan nak minum air. . aku mintak tlg kak tirah yang bukak kan.. then die g bukak..x sangka pulak botol tu dah bergoncang sebelum ni.. APE LAGI.. menyembur la!! .huhu..habis basah .. aku pun terkena tempias sedikit.  . SUSPEK UTAMA ialah abang yang bawak air botol tu td. huhu.. 
masa balik aku yang drive.. dah lama x bawak kat hghway.. hehehe.. sampai sakit kepala..  FOKUS TERLEBIH kot !..

kEesokannya pulak, dapat lgi tawaran gi katering kat ULU KLAWANG .. ni serius lawak..
kul 2.30 aku dah tinggal ngan kamal tuk setlle kan basuh2 pinggan .. kak tirah da balik semban.. ALKISAHNYA.. ntah kenapa la berani sangat nak mencuba.. aku gi drive van catering tuh.. hehehehe.. PUNYA LA TAWAKAL habis.. doa banyak2 semoga selamat sampai kat umah cik nor.. err.. dah la manual, stereng keras.. ish2.. TRY aje la.. hehehe.. selamat jugak sampai walaupun berderet kereta follow dekat belakang. . HUHU.. macam x percaya yang aku leh bawak van tuh .. :)) SATU keajaiban jer..

sekadar hiasan
TIME TOLONG CATERING .

dah tak larat nak story ni .. BANYAK pengalaman sepanjang aku balik kali nih.. hehehe...

last sekali .. masa nk balik ke kelantan.. abah belanja KFC ZINGER BURGER.. aku memang mengidam sangat time tuh nak makan burger tuh. hehehe..

opss.. yang atas zinger tu bukan saya nye burger eyh. ! hehehe..

MINTAK RESTU MAK NGAN ABAH sbb nak final dah..

will miss them :)

:P maaf ler panjang berjela entry nih .. HOPE TAK JEMU NAK BACA :)

No comments:

Post a Comment