Monday, December 31, 2012

setiap ujian datang dari Allah

assalamualaikum...

entah kenapa aku rasa sebak ngan sedih sangat bila teringat my little cousin ain sofea yang kini masih berada di hospital..

semoga mak lang ngan pak lang sabar dengan ujian yang ALLAH beri ini..
ira hanya mampu berdoa dari jauh.. ira tak dapat nak balik melawat ain kat sana. .

sedih ngan pilu sangat .. kanak - kanak yg ceria, selalu kita nampak main depan mata and ketawa..
tiba-tiba ditimpa sakit .. hati ibu mana yang tak sedih  dan hati bapa mana yg tak pilu bila melihat anaknya sakit tanpa kita tahu ape punca yang sebenarnya..

aku seolah-olah dapat rasakan kesedihan mereka sekeluarga walaupun aku berada jauh dr mereka semua ..

selepas isyak tadi, aku baca surah yassin .. aku berdoa supaya ain sofea cepat sembuh dan sabar dalam menghadapi ujian ini ..

tiba-tiba air mata aku menitik... aku hanya mampu mendoakan kesejahteraannya sahaja..


" kak long tau .. ain kuat kan. . ain kena cepat sembuh tau. . boleh pergi sekolah "
ni semua hanya bisikan aku dalam hati ..

sekali lagi air mata aku menitik.. aku tak dapat bayangkan.. aku sempat jumpa ain masa aku balik cuti hari tu. . sempat lagi gurau-gurau ngan die..

tiba-tiba semalam aku dapat berita yang ain dimasukkan ke ICU ..
aku terkedu , macam rasa kosong kat fikiran.. bagaimana lah keadaannya sekarang....
sedih sangat bila kta tahu yang kanak-kanak yg tubuhnya kecik berselirat dengan wayar .. :((

aku tak dapat nak balik tuk melihat keadaannya.. sebab lagi beberapa hari final exam nak bermula..

" semoga ain cepat sembuh..dan semoga paklang ngan maklang tabah dalam menghadapi dugaan ini "

salam sayang dari kak long 
:(



No comments:

Post a Comment